Izland
Lappföld
Jordánia
Korzika
Csehország
Provence
Ajánlataink
*
Nagyobb séta vagy nagyon könnyű túra, amelynek az időtartama nem több 1-2 óránál. Gyakran kiépített útvonalon vezet, sétányokon vagy lépcsősoron, ahol minimális szintemelkedés is előfordulhat.
• Egycsillagos túrának felel meg egy kiadós városnézés is, vagy egy rövid, könnyű kirándulás valamilyen természeti látnivalóhoz. A szintemelkedés nem több, mint 200 méter, a távolság maximum 5-6 km, de jellemzően inkább rövidebb.
• Az útvonal még esős időben is nagyon jól járható, kellőképpen széles, így bárki könnyedén teljesítheti.



**
Könnyű túra, amelynek az időtartama 2-4 óra, a szintemelkedés nem több 500 méternél, a túra távolsága pedig 12-14 kilométernél.
• Minden egészséges ember teljesíteni tud egy kétcsillagos túrát, ami kellemes fáradtságérzetet okoz. Egészséges gyerekek és idősebbek is élvezhetik, mert nem állítja őket teljesíthetetlen feladat elé.
• Az útvonalak nem kiépítettek, de jól járhatóak, bizonyos esetekben azonban tartalmazhatnak sziklás szakaszokat. Túrázási tapasztalat nem szükséges az ilyen nehézségű túrákhoz, de mindenképpen előnyt jelent. Túracipő használata viszont előírás a túra végigjárásához.




***
Közepes nehézségű gyalogtúra, amelynek az időtartama 4-6 óra, nem számítva a pihenőidőket. A szintemelkedés maximum 1000 méter, a túra távolsága legfeljebb 20-24 kilométer. Kivételes esetben lehet hosszabb is a gyalogtúra, ha kisebb mértékű szintemelkedéssel párosul.
• Az útvonal jól járható, de lehetnek sziklás szakaszok; egy-két alkalommal pedig olyan rövid kitett helyeket is érinthet az ösvény, ahol a tériszonytól szenvedőknek kicsit jobban kell koncentrálniuk. Az útvonal lehet meredek, előfordulhatnak olyan rövid szakaszok is, ahol láncokba kell kapaszkodnunk, de a túra mindvégig teljesen biztonságos.
• A háromcsillagos túrákra csak egy kis méretű hátizsákkal indulunk, amiben egy napra elegendő felszerelést kell magunkkal vinni (döntően esőkabát, tartalék meleg ruha, ivóvíz és némi élelem). A lábunkra azonban minden esetben túrabakancsot kell húznunk, olyat, ami kellőképpen védi a bokánkat. Ezeknél a túráknál már jól jöhet a túrabot, amely segít mind az emelkedőkön, mind az ereszkedések során; különösen azoknak lehet hasznos, akiknek a térde érzékenyebb a hosszas lejtőkön.
• Az utazásaink legtöbb gyalogtúrája háromcsillagos, hiszen ez az a szint, amit minden átlagosan sportos  résztvevő némi fáradtság árán, de teljesíteni tud. Ha valaki egyáltalán nem mozog, de egészséges és egészségesen él, valószínűleg akkor is végig tud járni egy ilyen nehézségű túrát, de jobban el fog fáradni.
• A túrák teljesítéséhez szükséges a túrázási tapasztalat, vagy ha ez nincs meg, akkor valamilyen sportmúlt vagy aktív életvitel. A háromcsillagos túrák sokszor egész naposak, ám ez nem jelent reggeltől estig tartó gyaloglást. Szinte mindig reggel indulunk, útközben több alkalommal is hosszabb-rövidebb pihenőt tartunk, a délutáni órákban pedig véget is ér a túránk.



****
Közepesen nehéz túra, amelynek az időtartama a pihenőidőket nem számítva 6-10 óra, a szintemelkedés több, mint 1000 méter és/vagy a távolság meghaladja a 24 kilométert.
• Egy ilyen túra sikeres teljesítéséhez mindenképpen túrázási tapasztalat szükséges vagy sportmúlt. Csak aktív életvitelt követőknek ajánljuk, akik egészségesek, rendszeresen mozognak, túráznak vagy sportolnak. Ezek a túrák mindenki számára fárasztóak, a felkészültebbeknek természetesen kevésbé. Kellő kitartással minden átlagosan sportos résztvevő tud teljesíteni egy négycsillagos túrát, de el fog fáradni.
• A túra tempója nem nagyobb, mint egy háromcsillagos túráé, és ugyanúgy tartunk hosszabb-rövidebb pihenőket. Ezek a túrák legtöbbször már az egész napot igénybe veszik, tehát sokszor reggeltől késő délutánig tartanak.
• A magasabb hágókra vagy csúcsokra vezető ösvények általában meredekek; a monoton szerpentinek hosszúak, az útvonal tartalmazhat kitettebb sziklás szakaszokat is. A négycsillagos túrák olykor technikásak, ami azt jelenti, hogy a kezünket is használni kell az előrejutáshoz. Láncok, hosszú létrák, a sziklafalhoz erősített pallók segíthetik mozgásunkat; ezen eszközök használata pedig megkívánja a tériszonytól való mentességet, a magabiztos mozgáskoordinációt és a lépésbiztonságot.
• Az útvonalak szinte mindig magashegységi környezetben vezetnek, de 4000 méter alatt, ahol még nem igazán jelentkeznek a nagy tengerszint feletti magasság okozta hegyibetegség tünetei (fáradékonyság, fejfájás, stb.) Az ösvények lehetnek hosszú szakaszokon sárosak és csúszósak is.
• A felszerelés legfontosabb darabjai a kényelmes, magasszárú túrabakancs, a minőségi esőkabát és esőnadrág. Továbbá minden résztvevőnek ajánlott a túrabot használata, amely nagy segítséget jelent mind a meredek emelkedőkön, mind a hosszas ereszkedések során.





*****
Nehéz túra, kizárólag jó fizikai és mentális állapotú, gyakorlott túrázóknak. A nehézséget itt már nem elsősorban a nagy szintemelkedés vagy a túra távolsága adja. Persze lehetnek ezek is jelentősek, de egy ötcsillagos túra esetén vagy nagy tengerszint feletti magasságban gyaloglunk (jellemzően 4000-5000 méter felett), vagy az útvonalunk technikás (gyakran kell a kezünket használni), vagy hosszan kell cipelnünk a nehéz hátizsákunkat (több napi felszereléssel).
• Az ilyen nehézségű túrákat csakis teljesen egészségeseknek és tapasztaltaknak ajánljuk, akik részt vettek már magashegységi gyalogtúrákon, rendszeresen sportolnak, továbbá kellőképpen motiváltak és elszántak egy-egy túra sikeres teljesítéséhez.
• Elmondható, hogy kevés ötcsillagos túrát szervezünk; ezek szinte mindig 5000 m körüli hágókba vagy csúcsokra vezetnek, ahol az oxigénhiány alaposan megterheli a szervezetet; vagy ha alacsonyabb magasságokban vezet a túra, akkor az útvonal technikai értelemben nagyon nehéz.
• A felszerelésnek a legjobbnak kell lennie, ami megfelel a magashegyi túrázás követelményeinek. Alapvető felszerelés a vízálló túrabakancs, a túrabot, a minőségi kabát és nadrág, ami egyaránt véd az esőtől, hótól és széltől. A körülmények akár szélsőségesek is lehetnek. Előírás a magabiztos mozgáskoordináció, a lépésbiztonság és a tériszonytól való teljes mentesség. Ha valaki olyan utazásra jelentkezik, ami tartalmaz ötcsillagos gyalogtúrát, célszerű az indulás előtt készülni: vagy hosszú túrákkal vagy pedig olyan sporttal, ami kitartást igényel (futás, kerékpározás, úszás).





HÍRLEVÉL
Hírek, utazások, hasznos tippek
Baraka Utazási Iroda - Minden jog fenntartva. Fejlesztő: Net-Tech
Partnereink: Air Partner  | iJoe