Izland
Lappföld
Jordánia
Korzika
Csehország
Provence
Ajánlataink
Minden túránkat, legyen az gyalog-, kerékpár- vagy vízitúra, a nehézségük szerint egy ötös skálán csillagokkal osztályozzuk. Ez azonban csupán a túrák jellemzése, de mi a helyzet Veled? Milyen túrákat bírsz ki gond nélkül? Milyen túrákon fáradsz el? És melyek azok a túrák, amelyek már túl nehezek számodra, ha vannak ilyenek egyáltalán? Most megtudhadsz mindent, lemérheted fizikai állóképességedet, és az eredményeket összehasonlíthatod a Baraka túrák nehézségével.
A Cooper-teszt
 
A módszer – melyet mindenki maga próbálhat ki –, nagyon egyszerű, a világszerte ismert Cooper-teszt értékelését vethetjük össze a Baraka túrákkal. Nincs más dolgod, mint keresni egy sík, forgalomtól elzárt terepet – erre legjobb egy sportpálya –, és pontosan 12 percet futni. Persze minél jobb eredménnyel. Fuss tehát 12 percet egyenletesen, jó tempóban és mérd meg nagyon pontosan a lefutott távolságot. Erre a célra talán egy kerékpár kilométerórája a legjobb.
Néhány fontos gondolat a tesztről
 
Mint minden teszt, ez sem lehet száz százalékosan pontos minden emberre. Úgy gondoljuk, hogy 85-90 százalékban lehet csak megbízható.
Tudjuk azt is, hogy nem mindenki szeret futni, de kitartással bármilyen hegyre felmegy. Ezt a tesztet nem szabad másnak nézni, mint ami. Egy játékos és érdekes kísérlet, aminek az eredménye talán elgondolkodtató lesz, akármilyen eredményt is kapunk.
Az eredmények értékelése
 
Ha megvagy a 12 perces futással és megmérted az általad megtett távolságot, akkor az eredményt keresd ki az alábbi táblázatból!
 
 30 év alatt30-39 év között40-49 év között50 év felett
NŐK    
Nagyon gyenge1528 méternél kevesebb1368 méternél kevesebb1207 méternél kevesebb1046 méternél kevesebb
Gyenge1529-1834 méter1369-1673 méter1208-1512 méter1047-1352 méter
Közepes1835-2236 méter1674-1995 méter1513-1834 méter1353-1673 méter
2237-2639 méter1996-2478 méter1835-2317 méter1674-2156 méter
Nagyon jó2640 méternél több2479 méternél több2318 méternél több2157 méternél több
FÉRFIAK    
Nagyon gyenge1609 méternél kevesebb1528 méternél kevesebb1368 méternél kevesebb1287 méternél kevesebb
Gyenge1610-1995 méter1529-1834 méter1369-1673 méter1288-1593 méter
Közepes1996-2397 méter1835-2236 méter1674-2076 méter1594-1995 méter
2398-2800 méter2237-2639 méter2077-2487 méter1996-2397 méter
Nagyon jó2801 méternél több2640 méternél több2488 méternél több2398 méternél több


Nagyon gyenge és gyenge teljesítmény: számodra mindenképpen fizikai felkészülést, edzést ajánlunk. Járj sokat túrázni, rendszeresen kocogni, futni és hamarosan sokkal jobb eredményt fogsz elérni. Ettől függetlenül bátran elindulhatsz egy- illetve kétcsillagos túrákon, a nehezebbeket pedig esetleg kihagyhatod egy-egy utazás során.

Közepes teljesítmény: háromcsillagos túrákon is bátran elindulhatsz, de el fogsz fáradni. Minden bizonnyal szoktál túrázni, mozogni, sportolni, így erről a szintről könnyen felkészítheted magad nehezebb gyalogtúrákra is.

: ha a futás során „jó” eredményt értél el, akkor bátran vállalkozhatsz bármelyik három- illetve négycsillagos túránkra. Ötcsillagos túrán is elindulhatsz, meg tudod csinálni, de alaposan el fogsz fáradni. Amellett, hogy minden ilyen nehézségű túrát teljesíteni tudsz, még a nehezebbeknél is lesz arra energiád, hogy élvezd a tájat, a panorámát.

Nagyon jó: előtted megnyílik bármelyik ötcsillagos túránk, tehát azok, ahol nagy magasságban, több napig kell vándorolni nagy szintemelkedéssel, vagy nehéz hátizsákot kell cipelned és ráadásul nomád körülmények várnak.
Felkészülés
 
Ha nem vagy megelégedve fizikális felkészültségeddel, és tenni szeretnél valamit a kondíciód érdekében, akkor nincs más hátra, mint edzeni. Ez jelenthet egész napos hétvégi gyalogtúrákat éppúgy, mint sportpályán vagy erdőben való futást, úszást, kerékpározást vagy akár a most divatos nordic walkingot. Mindenképp olyan sportot ajánlunk, ami hosszútávú kitartást igényel, és épületen kívül, a szabad levegőn végezhető. Ha rendszeresen mozogsz, hetente többször is, akkor hamarosan észre fogod venni kondíciód javulását.
A fejlődés lemérésére is kiváló a Cooper-teszt, ha rendszeres időközönként megméred az erőnlétedet.
 
HÍRLEVÉL
Hírek, utazások, hasznos tippek
Baraka Utazási Iroda - Minden jog fenntartva. Fejlesztő: Net-Tech
Partnereink: Air Partner  | iJoe