Már csak...
139
nap
van hátra az indulásig!
Aktív programok
Túrák nehézsége
Komfort
Látnivalók
  • Durmitor Nemzeti Park
  • Tara-kanyon, Moraca-szurdok
  • Biográdi Nemzeti Park
  • Crnojevica folyó, Shkodrai-tó
  • Rumija-hegység
  • Lovcen-hegy
  • Kotori-öböl
  • Kotor és Perast kisvárosai
  • Budva és Sveti Stafan
Kerékpártúra Montenegróban

Kerékpártúra Montenegróban 

A gyönyörű Montenegró hegyvidékei, a tengerparttól kissé távolabb eső természeti látnivalói még ma is alig ismertek. Kiválasztottuk a leglátványosabb és könnyen kerékpározható útvonalakat, ahol rövidek és lankásak az emelkedők, a lejtők pedig nagyon hosszúak. Az egyes túrák helyszínére az autóbuszunk szállít minket, hogy mi már csak a legszebb szakaszokon tekerhessünk. Egyik túránk sem hosszabb 35 kilométernél és hiába magas hegyek között bringázunk, de jórészt valóban lefelé; miközben megismerjük a Durmitort, a Biográdi Nemzeti Parkot, a Shkodrai-tó vidékét, a Rumija hegyeit és a Kotori-öblöt.
Időpontok:
2017. szeptember 11 - 17. Vannak még szabad helyeink! Jelentkezem!
Részvételi költség:
154.900 Ft
A részvételi költség tartalmazza: A részvételi költség nem tartalmazza:
  • Az utazást autóbusszal Budapestről.
  • 2 éjszaka szállást szállodában, 2 ágyas szobákban, a Durmitor Nemzeti Parkban.
  • 4 éjszaka szállást 2 fős apartmanokban, a tengerparti Becici üdülővárosában.
  • 2 reggelit a szállodában.
  • A kerékpárok és a kerékpáros sisakok bérleti díját, vagy a saját kerékpárok szállítását Budapesttől Budapestig.
  • A nemzeti parkok belépődíjait.
  • A Baraka túravezetését.
  • A további étkezést.
  • A belépőket.
  • A poggyász- és balesetbiztosítást.
Előleg: 50.000 Ft, amely jelentkezéskor fizetendő.
Hátralék: 104.900 Ft, amely indulás előtt 35 nappal fizetendő.
Az utazás fontos adatai:
Létszám: 20-40 fő.
Ajánlott korhatár: 10-60 év. Bővebben
Hiányzás a munkahelyről: 5 nap.
Saját kerékpár: ha ragaszkodsz a saját kerékpárodhoz, természetesen elindulhatsz a túrán azzal is, de a részvételi költség nem csökken számodra. A kerékpárodat az autóbusz utánfutójában tudjuk szállítani. Nem feltétlenül szükséges, de a szállításhoz jó ha van egy kerékpáros hordtáska.
Túravezetők:
Zoli a kajak- és kerékpártúrák alapembere, rengeteg útvonal alapos ismerője. Évtizedes tapasztalata van a vízitúrázásban és vitorlázásban. Legtöbbször a csoportok végén lelkesíti az utasainkat, mert ahol megjelenik, vele jár a jó hangulat. Nemrégen új hobbit talált: Új-Zélandot.
Norbi az egyik gazdája a kerékpáros, evezős és hótalpas túráinknak. Mindegy, hogy Hollandiában vezet biciklitúrát, Csehországban kajakozást vagy Ausztriában hótalpas túrát, utasaink maximálisan számíthatnak sok éves tapasztalatára. Emellett Norbi évről évre nagyon sok új utazást is tervez a Barakának.
1. nap
Budapest – Zabljak (szállás: szálloda)
  • Utazás: reggel 06:00 órakor indulunk autóbusszal Budapestről, a Műcsarnok melletti parkolóból. Az egész napunk utazással telik, miközben átutazunk Magyarorzágon és Szerbián. Kora este érkezünk meg Montenegróba, vagy ahogy az itt élők nevezik Crna Gorába, a Fekete Hegyek országába („monte negro“).
  • Zabljak: a szállásunk helyszíne a Durmitor Nemzeti Park szomszédságában fekvő Zabljak hegyvidéki üdülővárosa. Egy hotel kétágyas szobáiban foglaljuk el a szállásunkat két éjszakára.
 
2. nap
Zabljak (1470 m) – Sedlo-hágó (1907 m) – Zabljak (1470 m) – Fekete-tó (1520 m) Zabljak (1470 m)
(szállás: szálloda, étkezés: reggeli)
  • Zabljak: reggel a szálloda előtt kiosztjuk a kerékpárokat, és segítünk mindenkinek a kerékpárok személyre szabott beállításában. Teszünk pár próbakört, majd neki is vágunk az utazás első bringatúrájának.
  • Durmitor Nemzeti Park: a festői szépségű Durmitor-hegység 1952 óta természetvédelmi terület, 1997 óta pedig már az Unesco védelme alatt is áll. Itt található Montenegró legmagasabb csúcsa, a 2533 m magas Bobotov Kuk, valamint további huszonhárom 2300 méternél magasabb hegycsúcs. A Durmitor nemcsak Montenegró, hanem egész Dél-Európa egyik legimpozánsabb hegysége.
  • Kerékpártúra a Durmitorban: a túránk célja az 1907 m magas Sedlo-hágó, ahová Zabljakból, 1470 méteres magasságból indulunk. A magashegységi környezetben kígyózó, fokozatosan és nem túl meredeken emelkedő aszfaltútról végig pazar panoráma látható. A látvány és a pihenés kedvéért többször is megállunk útközben. Szerencsére az út emelkedése egyenletes, így minden átlagosan sportos résztvevő könnyen teljesítheti. A déli órákban érkezünk a hágóba, ahol megpihenünk. Ezután visszagurulunk pár száz métert egy menedékházhoz, ahol hosszabb pihenőt tartunk. Elfogyasztjuk a magunkkal hozott elemózsiánkat és csillapíthatjuk a szomjunkat. A pihenő után a napunk legkellemesebb része következik: a hosszú  gurulás egészen Zabljak városáig. Táv: 30 km, szint: fel 440 m, le 440 m. (****)
  • Fekete-tó: a napunk ezzel a túrával nem ért véget, hiszen maradt még időnk egy újabb, kisebb kirándulásra is. Kerékpárokkal közelítjük meg a Durmitor híresen szép tavát, a Fekete-tavat (1520 m), amely csupán 3 kilométerre fekszik Zabljaktól. Egy kiépített ösvényen körbesétálhatjuk a festői tengerszemet, vagy pihenhetünk a tóparton. A nap végén visszagurulunk a szállásunkra. Táv: 6 km, szint: fel 50 m, le 50 m. (**)
3. nap
Zabljak – Tara-kanyon – Biográdi Nemzeti Park – Moraca Kolostor – Moraca-szurdok – Becici
(szállás: apartman, étkezés: reggeli)
  • Utazás: reggel elhagyjuk a szállodánkat és buszra szállunk. A Durmitor vidékéről a mediterrán tengerpart felé vesszük az irányt, útközben azonban több látnivalót is érintünk.
  • Tara-kanyon: hamarosan a Tara folyó 1300 m mély kanyonjához érkezünk, amely 80 kilométer hosszan kanyarog a hegyek között. Az „Európa könnye” néven emlegett folyó látványos zúgókkal tarkított türkizkék vize a Durmitor-hegységben ered és Bosznia felé tart. Megállunk egy rövid időre a kanyonnál, és megnézzük a 150 méteres magasságban a folyó fölött átívelő Durdevica-Tara hidat. Ezután folytatjuk a buszos utazásunkat.
  • Biográdi Nemzeti Park: a következő állomásunk a Biográdi Nemzeti Park, amely a Bjelasica-hegységben található és Európa egyik utolsó őserdejét rejti. Nikola fejedelem 1878-ban nyilvánította ezt a vidéket védett területté, mindössze 6 évvel később, mint ahogy a világ első nemzeti parkját, az amerikai Yellowstone-t alapították. A Bjelasica egyik legnagyobb ékessége, a Biográdi-tó, amelyet a Balkán legszebb tavának mondanak. Érintetlen őserdőben kanyarogva, kerékpárokkal közelítjük meg a gyönyörű tengerszemet, ami a hegység legmagasabb csúcsainak lábánál bújik meg. Körbesétálhatjuk a tiszta vizű hegyi tavat, vagy megebédelhetünk egy étteremben, amelynek teraszáról láthatjuk a tó víztükrét. Táv: 8 km, szint: fel 250 m, le 250 m. (***)
  • Moraca Kolostor: egy újabb buszozás után érkezünk a Moraca Kolostorhoz, amely a pravoszláv egyház legértékesebb öröksége Montenegróban. A hegyi kolostort 1252-ben alapították, a kupoláját 13-14. századi freskók és középkori ikonok díszítik. Megcsodáljuk az épületeket, majd a Moraca-szurdokban folytatjuk az utazásunkat, amit hatalmas méretek és függőleges sziklafalak jellemeznek.
  • Becici: késő délután érkezünk az Adria partjára, Montenegró egyik leghangulatosabb tengerparti üdülővárosába, Becicibe. Apartmanokban foglaljuk el a szállásunkat, ahol egymás után négy éjszakát fogunk eltölteni. Az este folyamán érdemes lesétálni Becici tengerpartjára, ahol a hangulatos vízparti sétányon egymást érik a bárok és éttermek.
4. nap
Becici – Rijeka Crnojevica – Shkodrai-tó – Virpazar – Jaz-öböl – Becici (szállás: apartman)
  • Utazás: autóbusszal, körülbelül egy óra alatt közelítjük meg a mai kerékpártúránk kiindulópontját, a Cetinje és Podgorica között vezető út egyik parkolóját.
  • Kerékpártúra a Crnojevica folyó mentén: a mai bringatúránk a Crnojevica folyó és a Shkodrai-tó vidékén vezet. Lefelé gurulva a kanyargós úton egyszer csak lélegzetelállító panoráma tárul a szemünk elé: a Crnojevica folyó patkó alakú kanyarulata, ami Európa egyik legszebb természeti látványossága. Miután megcsodáltuk a remek panorámát, egy rövid ereszkedéssel Rijeka Crnojevica falucskába érünk, ahol megpihenünk a kiváló állapotban fennmaradt török kori híd lábánál. A szabadidő után folytatjuk biciklitúránkat, miközben gyönyörű tájakon tekerve hol a vad montenegrói hegyek, hol a Shkodrai-tó látképében gyönyörködhetünk. A Shkodrai-tó területén Albánia és Montenegró osztozik, nevét az észak-albániai városról kapta. A hatalmas tó Európa egyik legnagyobb madárrezervátuma és a Balkán legnagyobb tava. Az út, amelyen tekerünk ideális bringás útvonal: gyönyörű kilátás, minimális autóforgalom, káprázatos tájak! A délutáni órákban érkezünk a Shkodrai-tó mentén fekvő Virpazar faluba, ahol hangulatos kávéházakban pihenhetünk meg. Táv: 35 km, szint: fel 200 m, le 350 m. (***)
  • Jaz-öböl: a napunk a bringatúrával még nem ért véget, ugyanis hátra van még egy kiadós tengeri fürdőzés a Jaz-öbölben. Kora este érkezünk vissza a szállásunkra.
5. nap
Becici – Virpazar – Rumija-hegység – Ostros – Sveti Stefan – Budva – Becici (szállás: apartman)
  • Utazás: reggel buszra szállunk és felkapaszkodunk a Rumija-hegység egyik hágójába, majd leereszkedünk a Shkodrai-tó partjára.
  • Kerékpártúra a Rumija-hegység körül: a mai kerékpártúránk kiindulópontja a már jól ismert Virpazar, célja pedig a Shkodrai-tó fölé magasodó, gyönyörű Rumija-hegység. Ahogy elhagyjuk kerékpárjainkkal Virpazart, hamarosan már a Rumija oldalában, magasan a tó fölötti panorámaúton tekerünk. Alattunk a hatalmas Shkodrai-tó húzódik, amit Montenegró felől a Rumija, Albánia felől az Észak-Albán-Alpok fog közre. A túra során remekül megfigyelhetjük a tó mintegy 50 elszórt szigetét, valamint a parton megbúvó apró halászfalvakat. A tó és környéke nemzeti park és Unesco Világörökség, hiszen több, mint 270 védett madárfaj él itt, köztük sok pelikán is. Számukra ez az utolsó élőhely kontinensünkön. Az utunk egy szelídgesztenye erdőn visz keresztül, ahol több száz éves fák árnyékában ülünk le ebédelni. A pihenés után újra nyeregbe pattanunk, hogy folytassuk túránkat ezen a képeslapra illő tájon. Ahogy gyarapodnak lábunkban a kilométerek, úgy közelítünk az albán határvidékhez. A túránk Ostros faluban ér véget, ahol a buszunk már várakozik ránk. Táv: 35 km, szint: fel 400 m, le 350 m. (****)
  • Utazás: a bringatúra után visszaindulunk a buszunkkal a tengerpartra, közben azonban érdemes a kilátásra koncentrálni, hiszen madártávlatból láthatjuk a Shkodrai-tavat, Shkodra városát, az Észak-Albán-Alpok komor, majdnem háromezer méteres hegycsúcsait, valamint a Bojana folyót.
  • Sveti Stefan: útban a szállásunk felé megállunk egy kilátópontban, hogy szemügyre vegyük Sveti Stefan szigetét. Korábban egy halászfalu állt a sziklás szigeten, majd elnéptelenedett és a 60-as években egy luxushotelt alakítottak ki a házakban. Akkoriban a világ tíz legjobb szállodája között tartották számon; sok világsztár kedvence volt a hely.
  • Budva: kora este érkezünk vissza a szállásunkra, ahol gyorsan átöltözünk és közösen felkeressük a közeli Budva óvárosát. Autóbusszal érkezünk a középkori városfalakkal körbezárt hangulatos óvárosba, ahol meghitt sétára csábítanak az ódon utcácskák és macskaköves terek. Szabadprogram keretében ismerkedhetünk meg Budvával, Montenegró legszebb tengerparti városkájával, ahol az éttermekben érdemes megkóstolni a tradicionális balkáni konyha fogásait.
6. nap
Becici – Lovcen-hegy (1749 m) – Njegusi – Kotor – Perast – Becici (szállás: apartman)
  • Lovcen-hegy: az utazásunk utolsó, és talán a legélvezetesebb túrájára kerül ma sor. Ezúttal is autóbusszal közelítjük meg a túránk kiindulópontját, ami nem más, mint az 1749 m magas Lovcen-hegy teteje. Utunk a hajdani fővároson, Cetinjén át vezet végeláthatatlan szerpentineken keresztül a montenegróiak számára oly fontos hegy tetejére, ahol Petar II. Petrovics Njegos költő, filozófus és kormányzó mauzóleumát találjuk. A parkoló és a csúcs között azonban még 461 lépcsőfok a távolság, amit gyalogszerrel teszünk meg. A hegytetőn gyönyörű panoráma fogad; körös-körül vad hegyek, alattunk pedig a Kotori-öböl mélykék vize. George Bernard Shaw így lelkendezett, miután felért a Lovcen tetejére: „Emberek, vagy a Paradicsomban vagy a Holdon vagyok”. A fantasztikus karsztos formákban bővelkedő hegyvidék 1952-től nemzeti park.
  • Kerékpártúra a Lovcen-hegyről a Kotori-öbölbe: a hegytetőről visszasétálunk a parkolóba, ahol bringákra szállunk és egy hihetetlen ereszkedésnek nézünk elébe. 32 kilométeren keresztül gurulunk lefelé 1700 méteres magasságból a tengerszintig. Útközben megállunk egy rövid kóstolóra Njegusi falucskánál, amely a magaslati levegőn szárított, fűszerek hozzáadása nélkül készített, különleges sonkájáról híres. Útközben lefelé egyre konkrétabb formát ölt a káprázatos Kotori-öböl, amely mintha egy norvég fjordot mintázna. Mindenhol magas hegyek veszik körbe az öböl vizét, amely csak egy keskeny szoroson csatlakozik a tengerhez. A szerpentinút Kotor városába visz minket, ahol véget és mai túránk. Táv: 32 km, szint: le 1700 m. (**)
  • Kotor: délután városnézésre indulunk a középkori hangulatú, várfalakkal körbevett óvárosba. Kotor Montenegró legszebb városa és az egyik legépebben fennmaradt középkori település Európa mediterrán térségében. Azonnal ámulatba ejtenek minket az Unesco védelme alatt álló, több száz éves épületek: a templomok, egykori paloták, díszes erkélyek, keskeny sikátorok és macskaköves terek. A város fölött 260 méterrel magasodik a fellegvár, ahová félórás gyaloglás után kapaszkodhatunk föl. (∗)
  • Perast: Kotor után a közeli Perast híres középkori tengerészvárosába utazunk át, ahol végigsétáltunk az egyetlen utcán. A nap végén Perast „kalóz kocsmájában” pihenünk meg, majd visszautazunk a szállásunkra.
 
7. nap
Becici – Budapest
  • Utazás: kora reggel elhagyjuk az apartmanjainkat és megkezdjük a hazautazásunkat. Horvátországon és Bosznia-Hercegovinán keresztül érjük el Magyarországot. Az egész napos utazás után késő este érkezünk Budapestre, a Műcsarnok melletti parkolóba.
 
 
 
A kerékpártúrák nehézsége
  • Az utazás kerékpártúrái könnyűek illetve közepes nehézségűek. A távolságok nem nagyok, néhány túrán azonban több száz méteres szintemelkedést kell leküzdenünk. A túrák sikeres teljesítéséhez kerékpáros tapasztalat szükséges. Lényeges továbbá, hogy a résztvevők egyben meg tudjanak tenni legalább 30 kilométert, valamint fel tudjanak tekerni lankás emelkedők sorozatán.
  • Az útvonalban található emelkedők egyike sem meredek; mindegyik viszonylag hosszú, ami egyenletes, nem hirtelen emelkedést jelent. Az emelkedők leküzdését megkönnyíti, hogy bőven van idő a túrák teljesítésére. Ha nagyon lassan haladunk, akkor sem csúszunk ki a napi programból. Ráadásul a túrákat gyakran szakítjuk meg pihenőkkel. Ha pedig nagyon elfáradtunk, egy-egy túranap ki is hagyható.
  • A kerékpártúrák szinte végig keskeny, aszfaltozott, alacsony forgalmú közutakon vezetnek, ahol ritkán járnak autók.
  • A túrákon való részvétel feltétele, hogy a résztvevők megfelelően urai legyenek a kerékpárnak, tisztában legyenek a kerékpárosokra vonatkozó közlekedési szabályokkal, továbbá ne jelentsenek veszélyt magukra, társaikra, illetve az utakon közlekedőkre. Kizáró ok a tériszony és bármilyen szív- és érrendszeri, valamint mozgásszervi betegség.
Fontos tudnivalók
  • Szükséges felszerelés, a szállásunk részletes leírása, várható időjárás, pénznem, belépők árai...
    Minden fontos tudnivalót elolvashatsz ezen az oldalon.

 
Baraka Utazási Iroda - Minden jog fenntartva. Fejlesztő: Net-Tech
Partnereink: Air Partner  | iJoe